lørdag 31. januar 2009

Fremgang på lappeteppet


Tittei!
Det har vært litt fremgang på det heklede teppet mitt i det siste. Jeg har nå kommet opp i 5 rader + 1 lapp. Jeg har 8 lapper i bredden og har tenkt å ha 8 rader. Jeg mangler da 15 lapper. 3 av radene er montert sammen og dagen i dag skal brukes til å montere de neste 2 radene. Kanskje jeg får heklet en lapp eller to også.
Har holdt på med dette teppe et år nå sånn cirkus. Teppet mitt er en etterligning av dette teppet til Cath Kidston som du kan se her
Jeg har allerede begynt å planlegge neste teppe. Da skal firkantene være mindre, kanskje det skal være sekskanter isteden for firkanter og fargene skal gå i blå, offwhite, beige og brun.
Tulipaner er kjøpt inn til helgen, denne gangen falt jeg for de røde.
God helg til alle som titter innom!

2 kommentarer:

Anita sa...

Så fint teppet blir! Det minner meg om bestemoren min. Hun hadde et sånn teppe som var satt sammen av heklede lapper......:o)
Ha en fortsatt fin helg:o)

Monicas sa...

Søkke ka fint dette bi, å ka flink du e.,mitt ligg nu der enda..sukk....go helg