lørdag 19. mai 2007

Heklet bikini

Nå kan sommeren komme for nå er jeg beredt *smil*


Har i flere år hatt lyst på heklet bikini, nå har jeg endelig fått laget meg et eksemplar. Denne er heklet i Gjestal Bomull sport og jeg har brukt et mønster fra Gjestal no. 169. Det var en one size, overdelen passet perfekt, men buksen ble litt smal bak så jeg heklet på litt ekstra.


På overdelen har jeg pyntet med noen perler også har jeg foret den.


Når jeg var ute på handle turen min i dag så kom jeg over dette fløyelsbåndet og tenkte at det kanskje passet til bikinien og det passet perfekt :-) Skulle egentlig vært tvinnet bånd i siden men jeg synes resultatet ble finere med fløyelsbånd. Underdelen er ikke foret enda men den skal fores før den blir tatt i bruk.


12 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempelekker bikini du har heklet! Så flink du er :)

Anonym sa...

Ah! Flott bikini, og smart å fore den!

Og så brun da, det er jo fine fargen sin:-D

bubbs sa...

Det ser ut som en veldig fin passform på toppen ja! :)

Jeg heklet et par bikinier for noen år siden, og mitt heteste tips er å hekle inn/sy fast elastisk strikk langs beina på buksen og evt. rundt livet også (jeg har heklet inn strikkene på mine bikinier) Uten strikk er de et h***** å bade med, for buksa blir tung av vannet og glir av. :) *knise*

Med strikk blir passformen også MYE bedre, selv når bikinien har blitt brukt noen år. (du slipper "slapp rumpe" fenomenet)

Anonym sa...

Stilig bikini!

Anonym sa...

Den bikinien ble råstilig.

Emma Julie sa...

Hei! Kom over bloggen din da jeg søkte på hekla bikinier. Du har ikke tilfeldigvis lyst til å dele oppskrifta på denne? Har prøvd å hekle fra noen oppskrifter, men de blir ikke så fine. Din ser derimot kjempefin ut:)

Trude sa...

Kjempestilig:-)) Jeg spør som Emma lengre opp her: Dele oppskrift?? Mvh Trude

Anonym sa...

Hei:) jeg er ute etter en hekle oppskrift til en fin bikini som detta, jeg ble helt betatt av denne. så jeg lurte på om du ville dele oppskriften med oss?

interial sa...

Bikinien du heklet, finnes det oppskrift?
Blir så veldig GLAD om du kan sende den til meg ;) Ha en strålende dag :)

Anonym sa...

Fin :)
Skjønner om du ikke kan gi bort oppskrift, men kanskje du kan gi et hint om hvor man får tak i det? :)
Takker!

Lilli sa...

Heii!
Jeg har et skoleprosjekt på skolen, og skal hekle en bikini. Din var helt nydelig! Er det mulig å få oppskriften?:)

Anonym sa...

Nydelig bikini!

Kunne du delt oppskriften?
Har veldig lyst å hekle en slik, og din var den fineste av de jeg har sett til nå =)