søndag 20. mai 2007

Det blomstrer i hagen

Har tatt meg en liten rundtur i hagen og knipset litt bilder. Dette er en herlig tid synes jeg
Se på denne nydelige irisen, den sprang ut 18. mai og så tidlig har den aldri blomstret før. Og det ser ut som det blir tidligere og tidligere for hvert år. For syv år siden, den første sommeren jeg bodde her så var jeg selvfølgelig spent på hva som var i bedene rundt huset og jeg husker veldig godt at 19. juni så sprang den første irisen ut, det er nemlig min bursdag hi-hi. Og nå blomstrer den altså en måned tidligere
Denne står i samme bed som irisen, nå på våren blomstrer iris, liljekonvall, hvite løytnantshjerter og denne som jeg ikke klarer å komme på navnet på (og det irriterer meg for jeg vet det sååå godt egentlig) Jeg har altså et hvitt og lilla bed nå. Etterhvert nå så følger akeleiene og lupinene på med blomstring og de har jeg i rosa og lilla kommer tilbake med bilder av de når de står i blomst
Også måtte jeg bare ta bilde av denne løvetannen og vepsen/bien. Jeg er livredd veps/bier så jeg er ganske stolt av meg selv som klarte det, måtte jo ganske nær for å få zoomet inn. Denne veksten har vi også en del av i hagen. Noen lager faktisk vin av den har jeg hørt.....


1 kommentar:

frksnupp sa...

Allium heter den lilla kuleblomsten =P
Nydelig iris, og den bikinien har jeg fryktelig lyst til å hekle....