mandag 12. mai 2008

I le for den kalde nordavinden

Her har jeg sittet og kost meg i dag med hekletøyet. Før pinse var det strålende sommervær, ja faktisk så var det sommertemperaturer og meterologene lovte oss en knallfin pinse. Og det trodde jeg på. I går så våknet jeg opp til skyer og faktisk noen regndråper, ikke noe strandvær, hadde faktisk tenkt meg på min første strandtur hvis været var som det var på lørdag. Neida det kunne jeg bare glemme så jeg oljet denne krakken og puslet litt rundt i hagen. I går så lovte værdamen flott solskinn, våknet opp til skyer, og en iskald nordavind. Skyene forsvant etterhvert men nordavinden måtte jeg finne ly for. Her fikk jeg sånn passe ly, men beholdt både bukse og jakke på. Og det ble ikke noe strand i dag heller.

Jeg har i allefall fått slappet av og kost meg litt og heklet litt, begynner å nærme meg 30 lapper nå, åååååååå det er mange igjen.

Når jeg var ferdig med å slappe av og kose meg så begynte jeg å pusle litt i drivhuset og hagen. Har delt noen stauder, sådd noen solsikke frø og vannet blomsterbedene mine.

Jeg skal ha en ferieuke nå og det skal bli så deilig. Håper på fint vær så jeg kan få til denne strandturen min, ellers så skal jeg pusle hjemme i hagen og drivhuset og få unna ærender som jeg ikke får gjort når jeg er på jobb.

Ha en fin mai uke!

Ingen kommentarer: