mandag 2. februar 2009

Rund romantisk pute

God kveld!

Som jeg nevnte i innlegget i går så hadde jeg laget en rund pute og her er eksemplaret jeg snakket om.
Den er sydd etter mønster fra den nyeste Tilda boken. Min sterke side er ikke å brodere. I Tildas mønster så er det jo en nydelig brodert blomst i midten. Jeg hadde tenkt å få min kusine til å lære meg å brodere, hun er nemlig kjempeflink, broderer bundader og greier. Men så kom jeg til å tenke på at jeg har hatt liggende en brodert duk i mange mange år. Det er min farmor som har brodert den, den har dessverre hatt en del gule flekker så det var umulig å skjule en flekk med en lysestake for eksempel så den har bare ligget i skapet. Jeg fant ut at jeg heller kunne bruke de broderre feltene til noe som jeg kunne ha fremme isteden for at duken ligger ubrukbar i skapet. Så TADA!!! her er tildapute med farmors broderte blomst!!!

Kjempestolt av meg selv som har kommet på noe så lurt!


Det er såååå kaldt ute i dag så jeg fyrer og fyrer i peisen for å få det litt deilig og varmt. Nå skal jeg trekke bena opp i sofaen og tulle meg inn i et pledd og kose meg med tv-titting og kanskje litt hekling.

3 kommentarer:

Anonym sa...

så lurt og så koselig å bruke farmors broderi.
Jeg har noen veldig gamle duker jeg også med flekker, men har jo ikke hjerte til å kaste godt håndtverk. Får se hva det blir av dem en gang.

Anonym sa...

Så nydelig pute du har laget:-)Veldig lurt å bruke den ødelagte duken!Koselig å kunne ha så fine ting fremme...å ha glede av det.Ha en fortsatt fin uke!

Fru Fryd sa...

Så nydelig flott pute, også så lurt å bruke den ødelagte duken til midt stykke. Kjempe lur gjenbruks ide!!

God helg