torsdag 9. oktober 2008

Ble inspirert til å sy julestrømper

Den gode Feen har nok en gang inspirert meg til å sy. Denne gangen er det julestrømper. Fikk sneket meg til noen minutter på nettet her om dagen i arbeidstiden (fy meg) og da var jeg blant annet inne på bloggen til Den gode feen og fant bilde av en lekker julestrømpe. Det er ikke det nyeste innlegget, du finner det litt ned på siden, ta en titt og bli inspirert du også :-)
Her er mine julestrømper:


I dag sto det husvask på timeplanen etter jobb, så jeg vasket i turbofart og løp ned på syrommet. Visste jeg hadde blondebånd men husket ikke at jeg i sommer kjøpte noen meter med linstoff også, gleden var stor da jeg fant den stoffbiten i skapet.
Linstoff, bred blonde, fløyelsbånd fra en genser jeg har kastet og en knapp fra en bluse jeg kastet her om kvelden har blitt til en julestrømpe.
Slik ser den ut i hel størrelse. Ganske stor er den, plass til mye julegodis

Slik ser den ut innvendig, "spanderte" på litt blonde innvendig også:

Har vel strengt tatt ikke bruk for disse selv har jeg funnet ut så hvis noen skulle være interessert i kjøpe så gi meg et hint. Jeg har sydd 2 stykker. Siden dette var noe jeg kom på i skrivende stund så vet jeg ikke hva man skal selge julestrømper for........... vi blir sikkert enig om en ok pris.


Ha en fortsatt fin kveld!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Heia. Takk for sist. Flotte strømper du har produsert. De enkle er finest synes eg....

Ha ei finfin helg...

Lovise sa...

Det har vært en stor fornøyelse å kikke inn hos deg. Du bruker mye av de samme fargene som meg, og jeg syns du har mange nyyyyydelige ting.

God helg, jeg kommer gjerne igjen.

borghild sa...

Så fine julestrømpene ble!! Jeg lagde også slike i fjor, bare i hvitt og med strykemerker på, synes de ble kjempekoselige!;-) Fortsatt god søndagskveld! Klem B:-)

Merete sa...

Knallflott julestrømpe du har sydd!! lin er så fint og saman med blonde og sløyfebånd vart det heilt nydeleg :o)
Flink du!!