onsdag 10. november 2010

Norgesglass kan brukes til så mangt

 For 12 år siden ryddet vi opp i leiligheten etter besteforeldrene mine og der var det maaaange norgesglass. De skulle kastes, ingen ville ha de. Jeg husker jeg synes det var så grusomt å kaste de flotte glassene. Jeg ville gjerne ha alle, men hadde på det tidspunktet en 55 kvadratmeter stor leilighet med en liten bod som var ganske full fra før. Heldigvis så tok jeg til meg noen av norgesglassene og de er flittig i bruk den dag i dag, til forskjellige saker og ting, spiselige og ikke spiselige. For disse flotte glassene kan jo brukes til mer enn å oppvare syltetøy. Som dere ser på bildet over så bruker jeg det blant annet til hjemmebakt biscoti eller andre småkaker.
I fjor fikk jeg tips på en blogg å bruke de til lys, slik som du ser her http://dengodefeen.blogspot.com/2009/11/norgesglass.html Jeg har hatt 3 norgesglass stående på trappen siden i fjor med kubbelys, byttet de ut med store telys for noen uker siden slik som dere ser over her. Pyntet også glasset med litt lyng slik at det sto i stil med resten av trappa :-) Til jul så kommer nok kubbelysene tilbake igjen og med granbarpynt rundt krukken.
Jeg har også lagd et par glass om til nålepute som jeg også oppbevarer broderitråd og knapper i.
Her i huset står det stort sett fremme et norgesglass med nøtter og rosiner hele året. Greit å stikke hånda nedi når man har lyst på litt mellom måltidene.
Den nyeste ideen jeg har fått til bruk av norgesglass nå er fra denne bloggen http://lottashimmelrom.blogspot.com/, nemlig å ha svibel oppi med event. mose. Så fint og dekorativt. Så det tipset skal jeg helt sikkert benytte meg av om litt.

Det er så fint at gamle ting kommer til nytte/mote igjen. Det er ikke så mange som trenger norgesglass til egensyltet syltetøy lenger, men det er så mange andre ting disse flotte glassene kan brukes til. Det er bare om å gjøre å være litt kreativ og se nye bruksområder.

Ingen kommentarer: