fredag 15. oktober 2010

Marihøner og julestrømper

Her ser dere "hemmeligheten" min fra siste innlegg. 2 marihøner som kan brukes som sitteunderlag. Jeg skjønte visst ikke oppskriften helt (flau), så de ble mindre enn de skulle, men jeg synes mine hadde en finere form som marihøne enn den i oppskriften. Disse er strikkte i en blanding med fritidsgarn og cortina og tovet på 40 grader.
Jeg ble så inspirert av bloggen til Mias landliv i dag, hun hadde sydd noen kjempelekre julestrømper. Du kan se de her http://miaslandliv.blogspot.com/
 Med en gang jeg var ferdig med arbeidsoppgavene jeg hadde i dag så skyndte jeg meg ned i syrommet og sydde disse 2.
 Fikk brukt mange småbiter som jeg hadde tatt vare på og diverse smårester av blonder og bånd.
Jeg sydde også et par til men de får jeg vise dere en annen dag.

1 kommentar:

Mona sa...

Skikkelig tøffe marihøner. Det er mye inspirasjon å hente i bloggverden. Ha en super helg.