tirsdag 19. august 2008

Strykedag

Det har hopet seg opp på vaskerommet med stryketøy så i dag måtte jeg bare sette i gang. Tok med meg radio og satte i gang. Det er faktisk ikke så ille å stryke når man først har satt i gang og med radio og god musikk så gikk det ganske greit egentlig.(helt ærlig) En ting til som også gjør det morsommere å stryke er lavendel strykevann. Vet at flere av "sjefsbloggerne" har hatt innlegg om diverse lavendel vaskemidler og jeg støtter de i sin entusiasme over disse produktene. Jeg er en stolt eier av strykevannet, vaskemiddel og skyllemiddel til klær, de lukter så fantastisk godt også er flaskene så koselig å se på.
Både duken og lavendelstrykevannet over her har jeg kjøpt hos Anniche og hennes nettbutikk Annas Rom for en stund siden.

Denne blusen hadde jeg egentlig avskrevet fordi den hadde blitt så gul under armene, mitt problem med hvite bluser, men så kom jeg på den supre ideen at jeg kunne klore den og det gjorde jeg. Det gule forsvant ikke helt men ble mye bedre slik at jeg kunne bruke den i sommer også. Og hvem vet kanskje jeg prøver meg med det neste år også :-) Er nemlig veldig glad i denne blusen
Vi har jo alle våre "spesialiteter". Jeg vet at mange av mine venninner ikke stryker sengetøy. Jeg bare MÅ stryke sengetøy!!! Klarer ikke å legge det inn i skuffer og skap uten at det ser pent ut. Også er det ekstra koselig synes jeg å ta det frem fra skapet når det ser pent ut og lukter lavendel, det blir nesten kos å legge på nytt sengetøy. Ååååå legge på sengetøy er så kjedelig, men akk så herlig å ligge i......

En ting til jeg også bare MÅ stryke er oppvaskhåndklær eller kopptuer eller hva nå det kalles rundt om i norges land. De må nemlig også ligge pent sammenbrettet i skuffen orker ikke tanken på å ta frem et skrukkete håndkle å tørke oppvasken med.



Ja også har jeg i mange mange år tenkt at jeg skulle kjøpe en slik strykearm. Hadde store forhåpninger at DA ble det så mye enklere å stryke armer. For noen uker siden så dukket den plutselig opp foran meg på en handlerunde og den ble lagt i handlekurven med et fornøyd smil om munnen...... endelig.. så var jeg eier av en slik arm. I dag er det andre gangen jeg bruker den og jeg har nok ikke knekt koden, det er jo lettere å stryke uten den armen. Skikkelig nedtur altså. Noen som vil gi meg et kurs om hvordan jeg skal få pene armer med denne strykearmen???

Ja ja det var en strykerapport fra meg, jeg får vel tusle tilbake til vaskerommet og kaste meg over resten ......


Ingen kommentarer: