lørdag 14. juni 2008

Valmuene blomstrer

Bare se her:

Dette er Papaver Orientale Royal Wedding, Utrolig flott navn og utrolig flott valmue, Jeg oppdaget disse for noen år siden og bestemte meg for at sånne ville jeg ha i hagen min. Jeg lette på hagesenter i nærheten men ingen hadde, så jeg begynte å lete på nettet og der fant jeg et staudegartneri i Ålesund som hadde de, første året blomstret de ikke men de siste 3 årene så har de blomstret og med fler blomster for hver gang.

På en dansk blogg så leste jeg at ved å brenne nederst på stilken så skulle de være mer holdbare inne i en vase, dette har jeg nå prøvd ut og den står fortsatt på bordet, 2 dager har den stått inne om det er lenge vet jeg ikke, men jeg nyter hvert minutt de står og pynter opp i min stue.
I dag har jeg ryddet og ordnet i drivhuset, fått plantet de siste tomatplantene i 10 liters bøtter og ryddet i potter og spann :-) Det var en deilig jobb og få gjort. Nå venter en deilig å avslappene lørdagskveld, det skal bli deilig.

God lørdagskveld!





1 kommentar:

Anonym sa...

Considering the fact that it could be more accurate in giving informations.