søndag 15. juni 2008

Drivhuset mitt


Drivhuset mitt er ikke så stort og ikke så flott, men det duger til mine tomatplanter og agurkplanter. Drømmen er et større og mye finere ett, men når det blir nei det er ikke godt å vite. Inntil da så får jeg kose meg med det jeg har og drømme om det jeg ikke har.
Her er litt mislykkede prosjekt og noen nye. Den som henger i taket er en Agaphantus. Jeg har 2 blå og en hvit. Denne som vises her tok jeg opp ganske tidlig, februar kanskje, og satt på vaskerommet. De 2 andre måtte stå nede i kjelleren til det var trygt å sette de i drivhuset. Vi kan kalle det et prøveprosjekt, det endte i allefall med at de som sto i kjelleren lengst er fine og har knopper og denne her tålte ikke måten jeg behandlet den på i det hele tatt, men da har jeg lært det, trenger ikke å dra de opp av kjelleren for å tro at jeg skal få de i blomst tidligere.
Noe av det samme har skjedd med denne ene pelargonian bakerst på bilde, jeg har overvintret i mange år. Den streiket helt når jeg satte den ut i våres, men nå har den begynt å komme seg igjen heldigvis. Hadde stått så godt og varmt på vaskerommet også plutselig ut i sol og kalde netter nei det ville den ikke ha noe av.


I de svarte pottene har jeg sådd lavendel, gleder meg til de kommer i blomst.

Ja det var en liten titt i drivhuset mitt på en søndag ettermiddag ha en fortsatt fin søndag!

Ingen kommentarer: