lørdag 13. januar 2007

Vest med aranmønster



Så langt har jeg kommet på vesten, dessverre så kommer ikke mønsteret så godt frem på bildet den er mye finere i virkelighet, jeg koser meg skikkelig når jeg strikker denne selv om det er fletting og mye å holde styr på. Jeg prøvde først å strikke den i Rubin men jeg syntes garnet ble for tynt så kom jeg på at jeg hadde noen nøster med Silkealpakka fra Garnstudio liggende og prøvde, og resultatet ble bra, så nå krysser jeg fingrene for at ikke fargeforskjellen blir veldig tydelig når jeg må supplere med flere nøster.


Siden jeg koser meg med dette strikketøyet så har jeg oppdaget en ny side ved meg selv, trodde jeg hatet så mye mønster og fletting. Jeg har en stund hatt lyst til å begynne på dette teppet nedenunder men trodde absolutt det ikke var noe for meg. Nå har jeg kastet meg ut i det.



Det er opprettet en strikkealong på http://hobbyboden.com som kaller seg GAAA, leste litt på den igår og der var det ei jente som hadde kjøpt boken, men ville selge den. Jeg sendte en pm og spurte om jeg kunne kjøpe den og nå er den på vei til meg, jippi!!!! og hjelp hva har jeg begitt meg ut på nå????

Så nå må jeg finne ut av hvordan garn og farge jeg skal bruke så får jeg prøve å få til en firkant i måneden kanskje......

Ingen kommentarer: