mandag 18. august 2008

Agurker og tomater

Det vokser og modnes i drivhuset om dagen :-)

Det er så koselig å gå ut å plukke inn egendyrkede tomater og agurker.

Det er første gang at agurkplantene mine har bært frem frukt så lenge.Som regel har jeg plukket inn 3-4 agurker av planten også har den dødd eller fått sykdom på seg. Feilen jeg har gjort før er nok at jeg har vært for gjerrig med gjødsel. I år har jeg pøst på med gjødsel (og vann selvfølgelig) og det har gitt meg mange flotte agurker.



I utgangspunktet er jeg ikke kjempeglad i tomater, men alikevel så må jeg ha det i drivhuset. Men selvdyrkede tomater smaker selvfølgelig mye bedre enn butikktomater.
Jeg passer på å kjøpe inn litt forskjellige tomater. I år har jeg vanlig tomater, cherry tomater, plomme tomater også har jeg et par busker med biff tomater. I dag har jeg begynt på min siste ferieuke, har nå hatt fri siden 7. juli, har kommet ut av tellingen på hvor mange uker det er, men deilig har det i allefall vært. Nå skal jeg nyte siste uke i "frihet" før jeg starter i ny jobb neste mandag.


En riktig fin uke til dere som er innom her også!

3 kommentarer:

Photo-Me-Life sa...

Jeg har ett supert forslag til deg, kjøp dimmer. Jeg kjøpte f.eks slike løse på IKEA, dem kan du bytte kjapt fra lampe til lampe. Med dimmer bestemmer du jo selv lysstyrken. Jeg klarer ikke lys på full guffe, skarpe lys gjør meg gal:) Bor du ikke nær IKEA kan du finne dimmere på bohus i allefall og Skeidar:)

Photo-Me-Life sa...

Jeg har ett supert forslag til deg, kjøp dimmer. Jeg kjøpte f.eks slike løse på IKEA, dem kan du bytte kjapt fra lampe til lampe. Med dimmer bestemmer du jo selv lysstyrken. Jeg klarer ikke lys på full guffe, skarpe lys gjør meg gal:) Bor du ikke nær IKEA kan du finne dimmere på bohus i allefall og Skeidar:)

tintin sa...

Å takk, det skal jeg prøve ut. Ikea er ikke langt unna og heller ikke Bohus. Thank you!