lørdag 21. april 2007

Tova tøfler igjen....hi-hi

Disse ble laget forrige helg har bare ikke hatt tid til å legge de inn før nå. Denne uken har vært hektisk både jobbmessig og privat. Det har også resultert i at jeg hverken har strikket eller heklet en eneste maske, litt redd for at kreativiteten har forlatt meg.....
Hvis dere sammneligner disse tøflene med de tøflene jeg har lagt inn her før, de såkalte Babushka tøflene til Guro, så har jeg endret litt denne gangen. Jeg fant et bilde på nettet fra en japansk bok og de lignet babushka på en måte men ikke helt. Jeg prøvde da og kopiere tøflene på nevnte bilde, dette er resultatet og det er faktisk ikke så langt fra orginalen på bildet. Husker dessverre ikke hvor på nettet jeg fant bildet så jeg kan derfor ikke vise frem orginalen.
Tok utgangspunkt i mønsteret til Guro http://hobbykroken.blogdrive.com/
Jeg stoppet økningen på 30 masker, heklet "tåpartiet" til 18 cm i forhold til 12,5 som man gjør med Babushka tøflene. Felte av når arbeidet målte 29 cm, disse ble en 38/39 str. Tøflene er heklet i Easy, første gang jeg prøvde det garnet, absolutt fornøyd så kommer helt sikkert til bruke det garnet igjen.

Tøflene er grønne, her ser de jo beige ut, skjønner ikke hvorfor kameraet ikke viser fargen bedre.

2 kommentarer:

Beate sa...

Kjempeflotte tøfla :)

Cloudberry sa...

Kjempesøte tøfler :)