lørdag 13. oktober 2007

Bakelørdag


Det er høst og det er epletid selvfølgelig. Vi var så heldige å få en eske med epler i går og da måtte jeg jo gjøre noe fornuftig med de i dag synes jeg. Vi klarer jo ikke å spise opp hele esken før de råtner. Jeg delte opp mange epler i båter og frøs ned, kjekt å ha til vinteren når det frister med varm eplekake med vaniljeis.

Og etter det så satte jeg i gang med bakingen, det ble eplemuffins og 2 eplekaker. Eplemuffins har jeg aldri laget før, men de ble veldig gode så jeg tenkte jeg kunne dele oppskriften med dere.

Eplemuffins:

3 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 1/2 dl sukker
1 1/2 dl matfløte
2 ss smør

Bland mel, bakepulver og sukker. Tilsett fløte og smeltet smør. Rør godt.
Fordel deigen i muffinsformer. Putt nedi eplebiter og strø litt sukker og kanel på toppen. Stekes på midterste rille på 200 grader i ca. 15 min.

Kan serveres varme, lunkne eller kalde.



Vil bare nevnet at jeg har oppdaget at jeg er tagget og det er koselig, kommer tilbake til det i neste innlegg, jeg må tenke litt først........

Ingen kommentarer: