søndag 21. mars 2010

Tova høner

I fjor fikk jeg noen søte tova høner av ei venninne, fikk lyst til å prøve å kopiere de i år. Så i går kveld fant jeg frem garn og pinner. Jippi flere nøster med restegarn er brukt opp. Jeg har brukt dobbel mor Åse. Det røde garnet er Cortina fra Spar kjøp, også en rest :-)
Slik så de ut når de var ferdig strikket og heklet.
Slik så de ut etter et bad i vaskemaskinen.
Og her er resultatet når de har blitt pyntet litt. Jeg hadde ikke noe jeg kunne bruke som øyne så de ble øyneløse....tjihi....
Bak festet jeg et grønt silkebånd med en knapp. Nå er de hengt opp i stuen som påskepynt.
De ser kanskje litt sånn barneaktig ut, altså at et barn har lagd de, men pyttsann....... Jeg har fått brukt både garn og knapper fra lageret så jeg er fornøyd.

Nå skal jeg hoppe i dusjen for nå skal vi straks på middag til svigermor.
Deilig å slippe å lage middag.................................

Ingen kommentarer: